Araştırma Destek Programları Başkanlığı (ARDEB) tarafından yürütülmekte olan “1001-Bilimsel ve Teknolojik Araştırma Projelerini Destekleme Programı”nın 2019 yılı 2. dönem başvuruları 01 Ekim 2019 tarihinden itibaren alınmaya başlanmıştır. Proje başvurularının, ARDEB Proje Başvuru Sistemi üzerinden ve e-imza ile yapılması gerekmektedir. Çevrimiçi başvurunun ve e-imza sürecinin tamamlanması için son tarih 15 Kasım 2019 olarak belirlenmiştir.
Çıktı ve etki odaklı süreç yönetimimiz kapsamında bu dönemden itibaren başvuru dönemine özel bütçe belirlenecek ve belirlenen bütçe kapsamında projelere destek verilebilecektir. Desteklenecek projelerin belirlenmesinde, proje yürütücüsünün (varsa) daha önce desteklenen projeleri kapsamında elde edilen çıktı ve etkileri ile alternatif fon kaynaklarından faydalanma girişimleri de (Avrupa Birliği Çerçeve Programlarına yapılan başvurular) göz önünde bulundurulacaktır. Bu doğrultuda, ARDEB Proje Takip Sistemi ve Proje Başvuru Sisteminde gerekli güncellemeler yapılmıştır. Proje başvurusu yapılırken;
Ayrıca, 1001 programının başvuru formunda değişiklikler yapılmış ve güncel başvuru formu ilgili programın web sayfasına konulmuştur. Söz konusu programa yapılacak başvuruların değerlendirmeye alınabilmesi için “http://www.tubitak.gov.tr/tr/destekler/akademik/ulusal-destek-programlar…” adresinde yer alan güncel başvuru formu ve eklerinin doldurularak ARDEB Proje Başvuru Sistemine yüklenmesi gerekmektedir. Güncel olmayan başvuru formları ile sunulan proje önerileri değerlendirmeye alınmayarak iade edilecektir.
ARDEB Proje Başvuru Sistemine http://ardeb-pbs.tubitak.gov.tr, ARDEB Proje Takip Sistemine http://ardeb-pts.tubitak.gov.tr, e-imza sürecine ilişkin ayrıntılı bilgiye ise https://www.tubitak.gov.tr/sites/default/files/281/ardeb_e-imza_yardim_d… adresinden ulaşılabilmesi mümkündür.
Duyurunun yayınlandığı TÜBİTAK web sayfasına erişmek için lütfen tıklayınız.